0 0.00

Media o nas

Pokaż Swój Sklep [PSS]: ewalizki.pl

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją. Tym razem na pytania odpowiada Katarzyna Obrocka, Specjalista eCommerce w sklepie ewalizki.pl.

Barbara Skórzewska (eKomercyjnie.pl): Czym zajmowaliście się przed uruchomieniem sklepu?
Katarzyna Obrocka (ewalizki.pl): Właścicielem sklepu jest Agencja Interaktywna PROJECT4YOU – Rozwiązania Internetowe, której zakresem działania jest szeroko rozumiana aktywność internetowa. Branża więc pokrewna, aczkolwiek zdecydowanie szersza.

 

Dlaczego zdecydowaliście się na działalność w e-commerce?
Pomysł na sklep powstał, jak to często bywa, podczas rodzinnego spotkania – gdy połączyliśmy wiedzę merytoryczną wspólnika, który działa w branży walizkowej już od ponad 20 lat, z naszym 10-letnim internetowym doświadczeniem. Od pomysłu do realizacji była zatem naprawdę krótka droga.

 

Skąd pomysł na sprzedawanie toreb podróżnych?

Torby podróżne to zdecydowanie główna gałąź naszej oferty – był to naturalny kierunek w związku z posiadanym już doświadczeniem w tej materii. Obecnie do toreb dołączają sukcesywnie dziesiątki innych kategorii dla wszystkich gustów, grup wiekowych, potrzeb i możliwości finansowych.

 

Czy zdecydowaliście się na gotową platformę sklepową czy stworzyliście własną?
Profesjonalne zaplecze jakim dysponuje PROJECT4YOU pozwoliło nam dostosować gotową platformę idealnie pod nasze oczekiwania – czyli można powiedzieć, że mamy własną, gotową platformę 🙂 Oczywiście prace nad udoskonalaniem trwają przez cały czas, ponieważ nasze nieograniczone wyobraźnią pomysły oraz nowe pojawiające się możliwości są stałym motorem zmian. Na szczęście nasz partner technologiczny jest w tym zakresie bardzo wyrozumiały…

 

Jakim budżetem dysponowaliście na początku swojej e-handlowej działalności? Ile trwało uruchomienie sklepu?
Budżet na szczęście nie był determinantem warunkującym rozpoczęcie działalności. Ciężko w ogóle mówić o przeznaczonym budżecie, ponieważ główne narzędzia (np. sklep, reklama, zasoby ludzkie) zostały wniesione niejako do e-walizek przez PROJECT4YOU. Podobnie rzecz miała się z warunkami współpracy z dostawcami – tutaj opieraliśmy się na wypracowanych już ścieżkach i modelach współpracy. Również nie musieliśmy inwestować nowych środków w tak prozaiczne rzeczy, jak powierzchnia magazynowa, wyposażenie biura etc.. A terminy? Od startu prac nad koncepcją poprzez testy i oddanie do użytkowania w wersji podstawowej – ok. 8 tygodni.

 

Kiedy wpisuję w wyszukiwarkę Google frazę „walizki”, pojawiacie się na pierwszym miejscu w rankingu stron. Jakie inne metody promocji jeszcze stosujecie?
Pozycjonowanie to nasza główna metoda promocji – nasze działania są precyzyjnie zaplanowane i skorelowane z bieżącymi wydarzeniami (np. elastyczna reakcja na pozycjonowanie nowych produktów). Poza pozycjonowaniem zaczynamy działania w mediach społecznościowych – zależy nam na tym, aby nawiązać interakcję z klientem, być doradcą (jaki bagaż kupić, jeśli lecisz samolotem, a jaki na weekendowy wypad z kumplami do Rzymu), partnerem (jasne i czytelne warunki współpracy), znajomym (interakcja na naszym profilu na facebooku), pomocną dłonią (serwis uszkodzonego bagażu).

 

W serwisie uszkodzonego bagażu oferujecie naprawę walizek – czy dotyczy ona tylko klientów którzy kupili produkt w Waszym sklepie, czy zewnętrznych klientów również?
Serwis uszkodzonego bagażu jest usługą adresowaną do każdego, kto taki uszkodzony bagaż ma. To właśnie doświadczenie i profesjonalizm świadczonych przez nas usług serwisowych jest naszym największym atutem. Dodatkowo oferujemy klientowi różnorodne opcje w zakresie dostarczenia / odbioru bagażu – osobiście, pocztą, kurierem – dzięki temu, klient może nadać do nas i potem odebrać naprawioną walizkę bez wychodzenia z domu.

 

Czy klienci często z tego korzystają z opcji DOOR to DOOR? Czy odsyłają produkt sami?
Dzięki swojej prostocie i wygodzie usługa jest coraz bardziej popularna. Są oczywiście klienci, którzy wolą przywieźć nam walizkę, powiedzieć podczas rozmowy bezpośredniej, w czym jest problem i potem ją od nas odebrać. Jest ich jednak coraz mniej – każdy w coraz większym stopniu ceni swój czas i tam, gdzie może, go oszczędza. Dobrze, że ma u nas taką możliwość.

 

Zauważyłam, że stosujecie metodę podobną, co Amazon – jeżeli przesyłka do klienta zaginie, to wysyłacie mu nową. Czy często zdarzają się takie przypadki? Jak oceniacie takie podejście ze swojego doświadczenia?
Od początku współpracujemy z jedną firmą kurierską, która przez cały czas współpracy nie zgubiła ani jednej przesyłki. Wiemy jednak, że zgodnie z rachunkiem prawdopodobieństwa wszystko się może zdarzyć. Podkreślając więc nasze partnerskie relacje z klientami, oferujemy im taki ochronny parasol – my możemy ponosić ryzyko związane z prowadzeniem działalności. Nigdy jednak nie pozwolimy, aby klient ponosił jakiekolwiek ryzyko związane z zakupem u nas.

 

Jakie macie plany związane z rozwojem e-sklepu?
Asortyment, asortyment i jeszcze raz asortyment. Klienci chcą nowości, różnorodności i oryginalności – chcemy zaspokoić każdy gust, nawet najbardziej wysublimowany (dlatego też jesteśmy w stanie na życzenie klienta sprowadzić niemal każdy rodzaj walizek dostępnych w ofercie komercyjnej). Oprócz tego w dalszym ciągu będziemy pracować nad uwierzytelnianiem procesu zakupu – niestety internet jest wciąż miejscem działania nieuczciwych sprzedawców. Klienci chcą mieć pewność, że transakcja będzie bezpieczna – dlatego też chcemy posiadać certyfikaty dodatkowo uwierzytelniające naszą działalność. A w tzw. międzyczasie cała reszta – czyli porównywarki cenowe, serwisy oceniające sklepy internetowe, reklama bannerowa…

 

AUTOR WPISU: BARBARA SKÓRZEWSKA

Źródło: ekomercyjnie.pl